torsdag 25 februari 2016

Örn i sikte

Det är inte ofta jag har förmånen att stöta på en örn, men ibland överumplas man av den bara sitter där på en sten en gren eller vad det kan vara. När vi var uppe vid Långe Erik så såg vi den här pampiga örnen vid strandkanten. Tyvärr kom vi inte så nära som jag hade hoppats på. Trots storlek på fågel är de väldigt skygga och flyger iväg snabbt som blixten när man kommer nära. Jag får vara glad att jag lyckades fånga några ögonblick trots allt den här gången och önska att jag hade ett riktig gigantiskt objektiv för fågelskådning. Tomten kommer väl i år också :)









2 kommentarer:

  1. Den här tiden på året är det svan och örn som vi ser mest utmed kusterna. Vid norra udden och i Böda hamn ser vi havsörnarna varje dag. Mäktigt!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det nog speciellt med örnen Ölandsvindar. Det är storartat, mäktigt och kanske lite skräckblandad förtjusning som omger havsörnen.

    SvaraRadera