lördag 4 april 2015

Att drabbas av strok mitt i livet

Det går en serie program på TV som heter "När Livet vänder", programmen speglar människor som har varit så långt ner i sorg och saknad men på något sätt lyckats ta sig upp ur detta mörka bottenslam. Jag vill inte på något sätt jämföra mig med någon som misst en nära och kär, men för tillfället är jag och nosar på gropen, då min bror drabbats av en strok. För en kort sekund när jag fick beskedet stod tiden helt still. Tankarna rusade och jag hade väldigt svårt att ta in vad som verkligen hade hänt. Att stå på anhörig sidan och inte kunna göra någonting känns både frustrerande och oroligt. Jag vet att han är väl omhändertagen av sjukvården och att alla gör ett fantastiskt arbete för honom. Nu gäller det att ha kraft och ork att se framåt och kämpa på.


1 kommentar:

  1. Stor kram världens bästa mamma :) Älskar dig / E

    SvaraRadera