måndag 14 april 2014

Whisky provning på Hamnkafét i Stora Rör

I lördags var maken och jag tillsammans med några grannar från byn på whisky provning på Hamnkafét i Stora Rör. Jag vågar knappt säga att jag aldrig dricker whisky,det är inget jag gillar. Jag tog i alla fall mod till mig och smuttade på fyra olika glas och det var till om med så att jag kunde urskilja vilka som var mer angenäma än andra. Vi provade 4 olika sorter som jag aldrig har hört tala om. Mackmyra var förstås lite igenfaktorkänning på men de andra var helt nya begrepp för mig.
Anders Lindgren som driver Hamnkafét i Stora Rör tillsammans med sin fru Anna, berättade först om hur whisky tillverkningen går till och därefter provade vi de olika sorterna. Som avslutning serverades en helt underbar måltid som var lite whisky inspirerad.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar