torsdag 30 maj 2013

Morsdag

Vi firade alltid min mamma på morsdag med middag hemma hos henne där familjen samlades för gemenskap. Hur ser det ut nu för tiden, det är svårt att samla hela familjen. Dels är avståndet en del i svårigheten men även att alla är så upptagna och skall vara på tusen ställen samtidigt, och den firande mamman i mitt fall är inte ett dugg bättre. Jag var i Stockholm och blev firad av mågen och barnbarn med middag och ett vackert halssmycke från Astrid & Agnes, dottern var på tjänsteresa i Frankrike. Sonen var var på Öland men överraskade sin mamma med ett lottpaket, vann jag något då? Hur mycket som helst...
Maken hade anammat min önskan om vackra kaffekoppar från  Gustavsberg, naturligtvis och med det passande namnet Sailor (Efter sökanden i arkiven har denna dekor inspirerats i Wilhelm Kåge och Stig Lindberg's anda. Namnet Sailor kommer från gamla tiders sjömansblus, vilket främst den blå dekoren för tankarna till.) Nu blev det inte blå dekor utan röd.

Tack hela min fina familj för alla presenterna, men det viktigaste av allt är att jag har er...

 


 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar