fredag 14 juli 2017

Vatten på havet mot vatten på land på Liseberg

Nu var det många år sedan vi var på Liseberg,så nu var det dags att ta sig an flygande mator, bergoch dalbana och allt vad det nu kan vara. Det blev en heldag med barnbarnen och dottern. Vi hängde på låset kl 11 för att införskaffa åkband. Nu var det faktiskt så att maken och jag köpte klippkort istället. Atraktionerna som minsta lilla barnbarnet Meja ville åka, passade mig perfekt. Flyta fram stillsamt och lugnt i en fors, bilar som tar sig fram på räls i ett lugnt tempo. Ja sen fick jag ta mod till mig och åka den lilla berg och dalbanan. De stora grabbarna tog sig an det riktigt galna karusellerna allt som gick huller om buller, upp och ner i ett hiskeligt tempo. Då stod maken och jag och tittade på. En dag på Liseberg är faktiskt en dag för alla gammal som ung.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar