tisdag 20 september 2016

Nu blir det bara nyttigheter och massor med vitaminer

Vår seglakompis Björn är en karaktärsstark person, jag bjöd på kaffe och bullar i samband med att vi skulle masta av. Men "icke säger nicke" inga mer kakor och bullar för hans del. Tänk om man hade haft en uns av hans karaktär, och det är helt rätt, varför peta i sig en massa kakor som består av socker och mjöl när vi vet att det inte är hälsosamt. Maken och och jag försöker väl också leva så hälsosamt det bara går, men visst en och annan onyttighet blir det mellan varven. Jag har i allafall sått solrosfrån och ärtor så att de har blivit vackra skott. De är inte bara vackra utan också väldigt nyttiga. Skott och groddar innehåller massor med näring och är små energibomber. Nu känner jag mig riktigt hälsosam och vips så har jag fått i mig lite extra B och C vitaminer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar