onsdag 24 augusti 2016

Hanö - det var en positiv överraskning

För några helgerna sedan åkte vi med våra seglarkompisar från Karlshamn till Hanö. Det var med skräckblandad förtjusning som jag tyckte förslaget att segla till Hanö skulle bli en höjdare. Under många år var jag först lägerbarn och sedan ledare på Kronobergarnas  Hälleviksläger. Som ett litet avbrott i all träning skulle vi en dag åka med postbåten från Nogesund till Hanö. Sällan eller aldrig har jag varit så sjösjuk som på den resan, så jag kan inte påstå att jag såg fram emot den här resan. Som tur var blev det en fin seglats både dit och hem och jag måste tillstå att det var så mysigt på den lilla ön med 8 permanenta boende på vintern och över 200 på sommaren. Tack Carina och Fredrik för att ni inte ändrade resmål.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar