söndag 27 mars 2016

Påskafton och riktig vårkänsla

Solen strålade från en klarblå himmel och temperaturen knatade upp till 12 grader. Vi tog oss en sväng till metropolen Borgholm, mest för att titta på tuppen som är placerad på torget, mitt i centrum. Helt galet vad folk det var, det var nästan svårt att hitta parkeringsplats och det är inte ofta parkering vållar problem ialla fall inte på vinterhalvåret. Men nu mina vänner det är nu livet återvänder till vår fina Paradis ö. Hela gågatan genom centrum var full med folk, man kan nästan säga att det var trängsel. Vi tittade lite på tuppen och njöt av värmen sen åkte vi hem igen och fick någon timme på altanen i solskenet.








1 kommentar:

  1. Hej Eva
    Ich hatte den Ostermarkt
    schon auf der Webcam gesehen.
    Danke für die detaillierten Bilder.
    Jetzt kann ich es mir richtig vorstellen.
    Aber: viele Leute! Überfüllt!
    Für Borgholm: ja!
    Aber aus deutscher Sicht:
    hier gibt es immer viele Menschen.
    Weiterhin, schöne Ostertage
    Ich sehe (Webcam) ihr habt auch heute schönes Wetter
    bei uns regnet es ;-(

    Jag hade påskmarknaden
    sett på webbkameran .
    Tack för detaljerade bilder.
    Nu kan jag tänka mig det på rätt sätt.
    Men många folk! Överfulla ! Trängsel!
    För Borgholm: ja!
    Men från den tyska perspektiv:
    det finns alltid många människor.
    Vidare, vacker påsk
    Jag ser (webbkamera) du har också vackert väder idag
    med oss det regnar;-(
    Kram Marlise

    SvaraRadera