måndag 22 juni 2026

Första båtturen

​När vi var segelbåtsägare för några år sedan brukade vi ge oss i väg på seglats rund den 6 juni, nu nöjer vi oss med att ta en tur i sundet med vår lilla Ribb, så härom dagen var alltså jungfruturen för i år visserligen blåste de upp till 8-9 m/s men vi hittade en liten lugn vik att ankra upp i för lite kaffe. Vi tog även en sväng in i hamnen i Kalmar för att spana in alla segelbåtar som seglad in i hamn för lite nattvila. Det är inte många hamnar som kan ståta både med  Universitet och hotell. Det är hotellmagnaten Petter Stordalens hotellkedja Strawberry som bygger det nya storhotellet i Kalmar gästhamn. Hotellet, som går under namnet Jungmannen, ligger på Universitetskajen strax intill Linneuniversitetet, de ni så har vi det i Kalmar 😂.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar